تاریما

تاریما

تاریما

تاریما

عوارض و طریقه و زمان مصرف کراتین خون در بدنسازی چیست

کراتین

کراتین ،کراتین خون،کراتینین،کراتین مو چیست،کراتین ترکیبی،کراتین On،کراتین مونوهیدرات،کراتین قیمت،کراتین کیناز،کراتین خون بالا چیست،کراتین خون بالا چه خطراتی دارد،کراتین خون پایین،کراتین خون چیست

کراتین

جلب است بدانید که امروزه کراتین چیست سوال اکثر ورزشکاران می باشد. این پروتئین به طور گسترده در بازارها به دلایل مزایای زیاد آن، مورد مطالعه و توجه قرار گرفته است. انجمن بین المللی تغذیه ورزشی اعلام کرد که این پروتئین می تواند عملکرد HIIT را ۱۰-۲۰ درصد افزایش دهد. این چیزی است که هیچ مکمل دیگری نمی تواند در شما ایجاد کند! درگزارش اخیر انجمن ورزش بین المللی در تغذیه (ISSN) اعلام شد: “پارلمان های دولتی و سازمان های ورزشی که استفاده از این پروتئین را ممنوع کرده اند، ممکن است ورزشکاران را در معرض خطر بیشتری قرار دهند”. این یک مسئله بسیار مهم برای یک سازمان علمی برای ایجاد مکمل غذایی است. اما بر اساس مشاهدات جامع این گزارش: در سالهایی که مطالعه در حال اجرا بود، این پروتئین بسیار مورد توجه قرار گرفته بود.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد این پروتئین صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان را جلب کند.این پروتئین به بدن کمک می کند که آدرنسین تری فسفات (ATP) را تامین کند که منبع اصلی انرژی برای بدن است. با استفاده از منبع ATP موجود، که ممکن است توسط این پروتئین امکان پذیر باشد، بدن انسان می تواند ورزش ها را در سطوح بالاتر و با شدت بیشتر انجام دهد. گزارش ISSN توضیح می دهد که بدن به ۱ تا ۳ گرم این پروتئین در روز نیاز دارد. شما می توانید با خوردن گوشت قرمز و غذاهای دریایی به طور طبیعی ۱-۲ گرم این پروتئین دریافت کنید. با این حال، برای تامین ۱-۲ گرم این پروتئین به وسیله گوشت قرمز و غذاهای دریایی، باید بیش از ۴۵۰ گرم در روز از این مواد بخورید. می توانید برای تامین این مقدار از مکمل این پروتئین استفاده کنید.این گزارش اشاره می کند که گیاه خواران معمولا کمتر از ذخایر این پروتئین در بدن خود استفاده می کنند و می توانند از مکمل های این پروتئین برای رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنند.

کراتین چیست

کراتین (Keratin) یک پروتئین سنتز شده‌است که در بسیاری از موجودات زنده یک عنصر ساختاری است، این پروتئین همچنین بهترین نمونهٔ پروتئین فیبری است. این پروتئین در آب نامحلول است و می‌توان آن را در پوست برخی از حیوانات، از جمله پستانداران پیدا کرد. گاهی اوقات، اصطکاک بیش از حد، سبب رشد نا متعادل این پروتئین بر روی سطح پوست می‌شود که به آن کالوس می‌گویند. سلولهایی تولیدکننده این پروتئین به‌طور مداوم می‌میرند و جایگزین می‌شوند. مولکول این پروتئین مارپیچ و لیفی است به دور مولکولهای دیگر این پروتئین می‌پیچد و سبب تولید رشته‌های این پروتئین می‌شود. این پروتئین حاوی میزان بالایی از اسیدهای آمینه حاوی گوگرد ،(اغلب سیستئین) می‌باشند، که به صورت پیوندهای دی‌سولفیدی میان مولکولها عمل کرده و سبب استقامت آنها می‌شوند. بیشتر از ۱۴ درصد موی انسان از سیستئین تشکیل شده‌ است. دو نوع پروتئین اصلی وجود دارد. آلفاکراتین و بتاکراتین. اولی مربوط به پستانداران و دومی مربوط به خزندگان و پرندگان. دومی از اولی قوی تر است. در انسان، این پروتئین توسط سلول‌های کراتینوسیت تولید می‌شود این سلول‌ها در لایه‌های عمیق اپیدرم قرار دارند و ملانین را جذب کرده و آنرا از اشعه‌های ماورا بنفش محافظت می‌کنند. اگر حجم این پروتئین در بدن انسان افزایش یافته و به بالای ۵ یا ۶ برسد، به احتمال زیاد کلیه‌ها از کار می‌افتند و قادر به تصفیهٔ خون نخواهند بود. آلفاکراتین پستانداران به دو دسته تقسیم می‌شود یکی سیتوکراتین و دیگری اگزوکراتین. اگزوکراتین در مو دیده می‌شود و می‌تواند یا اسیدی باشد یا بازی و خنثی. در پستانداران ناخن و مو از این پروتئین ساخته شده‌است. برخی از حشرات، مانند بیدها، قادر به هضم این پروتئین می‌باشند.

ارزش غذایی کراتین

غذاهایی که ما مصرف می کنیم می توانند این پروتئین بدن ما را تامین کنند ولی این پروتئین موجود در خوراکی ها به سختی هضم می شود و در زمان پختن غذاها ، مقدار زیادی از این پروتئین آن از بین می رود . به همین دلیل ، مکمل های کراتین مورد استفاده قرار می گیرد . برخی از منابع غذایی این پروتئین عبارتند از : گوشت گاو ، گوشن مرغ ، ماهی ، تخم مرغ ، شیر گاو ، شیر گوسفند ، استخوان گاو و گوسفند و … میزان این پروتئین موجود در جگر گاو و گوسفند بسیار پایین است و معمولا در زمان پخته شدن از بین می رود . با توجه به اینکه افراد گیاهخوار از بسیاری از منابع غذایی این پروتئین محروم هستند ، ممکن است نیاز به مصرف مکمل داشته باشند . یک قاشق چای خوری (تقریبا 5.25 گرم پودر این پروتئین ) حاوی 5 گرم کراتین مونوهیدرات ، 0الی 5 کالری انرژی ، می باشد و هیچگونه چربی ، قند ، ویتامین و سایر مواد معدنی ندارد.

مزایای کراتین

در گزارش ISSN، این پروتئین می تواند عملکرد را افزایش دهد، از آسیب جلوگیری کرده یا شدت آن را کاهش دهد. همچنین به انجام ورزش های سنگین کمک می کند، و استنوز را کاهش داده، قدرت عضلانی، فشار عضلانی و کشش را افزایش می دهد. این پروتئین همچنین می تواند مشکلات دستگاه گوارش را کاهش دهد و توانایی بدن برای حفظ آب در محیط های گرم و مرطوب را بهبود بخشد.این گزارش مجموعه وسیعی از شواهد علمی مبنی بر اینکه مکمل های این پروتئین سبب افزایش در انجام ورزش هایی با شدت بالا تا ۱۰ تا ۲۰ درصد می شوند، ارائه می کند. این عمل شامل افزایش تراکم استخوان، بهبود متابولیسم گلوکز و عملکرد مغز و کاهش استرس اکسیداتیو می شود.

رابطه کراتین و افزایش قدرت

بحث های که در ارتباط با این پروتئین در خصوص اینکه قدرت عضله سازی را افزایش می دهد، به هیچ عنوان بزرگنمایی نشده است. این موضوع را لیزا لین نویسنده کتاب ” راه حل متابولیسم ” می گوید. البته فقط در صورتی که این پروتئین به همراه یک رژیم غذایی مناسب و تمرین روتین مصرف شود. پس اگر به این فکر بودید که فقط با مصرف این پروتئین به نتایج ایده آل خود برسید، باید بگوییم که دست نگه دارید. لین توضیح می دهد:برای زمان کوتاهی، کراتین به شما انرژی مضاعفی می دهد. اما همچنان باید کارتان را انجام دهید. اگر این پروتئین باعث شود که 5 تکرار بیشتر انجام دهید، آن موقع بدانید که عضله بیشتری خواهید ساخت.

بیشتر بخوایند :

سه نما


نشانه های اولیه سرطان تخمدان

نشانه های اولیه سرطان تخمدان

نشانه های اولیه سرطان تخمدان ممکن است نامرئی یا ضعیف باشد. در بیشتر موارد علائم چند ماه قبل از تشخیص وجود دارد. علائم را می توان با علت سندرم روده تحریک پذیر اشتباه گرفت. مراحل اولیه سرطان تخمدان بدون درد هستند. علائم می توانند بر اساس نوع متفاوت باشند. تومورهای کمخونی بدخیم (LMP)، همچنین به عنوان تومورهای مرزی شناخته می شوند، CA125 را افزایش نمی دهند و توسط سونوگرافی قابل تشخیص نیستند. علائم معمول یک تومور LMP می تواند شامل اختلال شکمی یا درد لگن باشد. به خصوص توده های بزرگ تمایل به خوش خیم یا مرزی دارند. علائم سرطان تخمدان شامل درد یا ناراحتی شکمی، درد شکمی یا لگنی، درد پشت، قاعدگی نامنظم یا خونریزی پس از یائسگی، درد یا خونریزی پس از یا در طی رابطه جنسی، از دست دادن اشتها، خستگی، اسهال، سوء هاضمه، سر درد، تهوع و احتمالا ادرار علائم (از جمله ادرار مکرر و ادرار بلافاصله).
علائم ثانویه سرطان تخمدان

جرم رشد می تواند درد را در طی پیچیدن تخمدان ایجاد کند. علائم ممکن است به علت فشار روی اندام های دیگر شکم یا متاستاز باشد. متاستاز ممکن است یک گره خواهر مریم یوسف ایجاد کند. به ندرت، تراتوم می تواند آسیب صفاقی یا گلیوم صفاقی را ایجاد کند. برخی از افراد خونریزی قاعدگی، منوراژی رحم و خونریزی غیرطبیعی را در اکثر موارد تجربه می کنند. سایر علائم رایج عبارتند از: هیرسوتیسم، درد شکمی، ویروزی شدن و توده آدنکس.
مرحله یا درجه سرطان تخمدان

مرحله 1: سرطان در یک یا هر دو تخمدان رخ می دهد؛

مرحله دوم: سرطان به سایر مناطق لگنی گسترش می یابد؛

مرحله III: سرطان به شکم گسترش می یابد؛

مرحله چهارم: گسترش سرطان از شکم.
عوامل موثر بر سرطان تخمدان

محققان مرکز سرطان تگزاس اخیرا نشان داده اند که مسدود کننده های بتا که برای کاهش فشار خون تجویز می شوند، خواص ضد سرطان دارند. هورمون استرس نقش مهمی در رشد سرطان دارد. تحقیقات نشان می دهد که مسدود کننده های بتا، معمولا برای کاهش فشار خون و بیماری های قلبی استفاده از اثرات ضد سرطان بر هورمون های استرس است. اثرات این داروها بر سرطان تخمدان و طول عمر بیمار ثابت شده است. مطالعهی 1425 زن مبتلا به سرطان تخمدان که طی سالهای 2000 تا 2010 درمان شده است، نشان میدهد که استفاده از بتا بلوکرهای پروپرانولول میتواند طول عمر این افراد را طولانی کند. دیده می شود: سرطان تخمدان ممکن است در هر سنی رخ دهد. . اما این احتمال بیشتر در 50 تا 60 سال رخ می دهد. جهش ژنتیکی ارثی: درصد کمی از سرطان تخمدان به دلیل جهش های ژنتیکی ارثی رخ می دهد. ژن هایی که می توانند خطر ابتلا به سرطان تخمدان را افزایش دهند عبارتند از ژن 1 سرطان پستان (BRCA1) و ژن 2 سرطان پستان (BRCA2). محققان این ژن ها را در خانواده هایی دیده اند که چندین مورد سرطان پستان را دیده اند. خطر ابتلا به سرطان تخمدان در زنانی که این ژن های جهش یافته را نیز دارند، به طور چشمگیری افزایش می یابد. جهش های ژنتیکی که سبب ایجاد سندرم لینچ (مرتبط با سرطان روده بزرگ) می شوند همچنین خطر ابتلا به سرطان تخمدان را افزایش می دهند. درمان با جایگزینی هورمون: این روش درمان خطر ابتلا به سرطان تخمدان را افزایش می دهد اگر آن را برای مدت زمان طولانی و یا با دوزهای بالا استفاده می شود. قاعدگی شروع و پایان دادن به سنین: سیکل قاعدگی قبل از سن 12 سالگی یا یائسگی پس از 52 سالگی یا هر دو، خطر ابتلا به سرطان تخمدان را افزایش می دهد. بدون داشتن تاریخچه حاملگی؛ درمان ناباروری؛ سیگار کشیدن؛ استفاده از دستگاه های داخل رحمی؛ سندرم تخمدان پلی کیستیک: شایع ترین اختلال غدد درون ریز در زنان است.
درمان سرطان تخمدان با جراحی

جراحی موفقترین درمان برای سرطان تخمدان است. در طول جراحی، تمام یا بخش بزرگی از تومور حذف می شود (تخلیه). سلولهای تومور نمونه به پاتولوژیست ارسال می شود که به او تشخیص دقیق و درجه تومور می گوید. برای تومورهایی که در مرحله اولیه قرار دارند و به طور کامل حذف می شوند، جراحی سرطان را درمان می کند. در این مورد، درمان دیگری ممکن است ضروری نباشد. با این حال، اکثر مردم پس از جراحی نیاز به درمان دارند.

توضیحات درباره التهاب پلک

توضیحات درباره التهاب پلک

بلافریت التهاب پلک ها و پلک ها است. این یک بیماری رایج و اغلب طولانی مدت است، اما خوشبختانه نمیتواند به طور چشمگیری آسیب ببیند. التهاب ممکن است در پلک ها، مژه ها، غده های میکوباکتریوم اتفاق بیفتد، که باعث می شود که غده های خود را به راحتی پلک می کنند، و همچنین ممکن است ملتحمه (روی سفید چشم) دیده شود. عصبۀ Bluffy همچنین می تواند ناشی از عفونت های باکتریایی باشد، اما نه مسری. افراد مبتلا به بیماری های پوستی مانند روده ای، سبوره، داروی روغنی، شوره سر یا افرادی که دارای خواب آلودگی هستند بیشتر حساسیت به بلفاریت دارند. در این مقاله، ما افتخار می کنیم در مورد جسارت در مورد التهاب پلک صحبت کنیم.
انواع التهاب پلک

Image result for ‫توضیحات التهاب پلک‬‎

بلافریت در دو نوع رخ می دهد: بلفاریت جلدی و بلفاریت خلفی. در بلفاریت جلدی، قسمتهای جلویی و بیرونی پلک در پیوستن مژه ها دخیل هستند. دو علل شایع، bulgoritis قدام، عفونت های میکروبی و seborrhea (پوسته پوسته شدن) است. در بلفاریت خلفی ناشی از مشکلات لیپیدها در پلک ها، در داخل پلک گرفتار می شود. دو بیماری پوستی که سبب بروز بلیفاریت خلفی می شوند عبارتند از: آکنه و شوره سر و صورت.
علائم التهاب پلک

قرمزی و وجود پوست چرب بر روی لبه پلک ها مژه ها را از بین می برد. زخم های کوچک روی پلک ها وجود دارد. اگر لبه پلک زخم شود، زخم ها بسته می شوند. اگر این عرق برداشته شود، خونریزی رخ خواهد داد. تحریک و تحریک چشم اگر لبه پلک به چشم می افتد. مقیاس دادن به مژه ها و در گوشه ای از چشم یا بر روی پلک. حساسیت به نور به محض اینکه این علائم تشخیص داده شود، فرد باید به چشم پزشک مراجعه کند. علائم دیگری که ممکن است با بلفاریت ظاهر شوند عبارتند از: افزایش بیش از حد گوشه چشم در هنگام بیدار شدن، پلک های بالا و پایین، خارش، سوزش، احساس جسم خارجی در چشم با چشمک زدن، چشم قرمز یا تورم، التهاب یا شکستگی پوست در امتداد لبه پلک، و اشک بیش از حد. برخی از این علائم همچنین ممکن است در سایر بیماری های چشم نیز شایع باشند، مثلا در گلوکوم حاد، چشم ناگهان قرمز و دردناک می شود.
درمان التهاب پلک

اولین خط درمان بلفاریت برای حفظ سلامتی پلک است. پاک کردن پلک ها نیز باید با شستن مژه ها با شامپو کودک برای تمیز کردن لبه های پلک و حذف شوره سر و پوسته پوسته شدن انجام شود. شامپوهای چشم در این افراد باید به طور مداوم و نه به مدت چند روز انجام شوند، زیرا آنها شرایط بیماری را دارند و اگر این علائم مشاهده نشوند، ممکن است بلفاریت تجویز شود. فشردهای گرم، پوسته را روی چشم باز می کنند، بنابراین می توان آنها را با تمیز کردن پلک ها آسان کرد. فشردهای داغ نیز باعث گرم شدن و خم شدن پلاکهایی میشوند که غده پلک را مسدود میکنند. انسداد این غدد باعث التهاب می شود. ابتدا دست ها را بشویید و حوله ای را که با آب گرم در چشمان بسته بسته شده است قرار دهید. در ابتدای درمان چشم پزشک ممکن است 4 بار در روز به مدت 5 دقیقه هر بار تجویز کند. پس از آن، فشرده سازی گرم ممکن است یک بار در روز و چند دقیقه طول بکشد. همچنین عفونت های چشم باید کنترل شود و اگر اشک چشم ها کم باشد، اشک مصنوعی باید تجویز شود. گاهی لازم است عفونت مورد نیاز آنتی بیوتیک و قطره های پماد لازم باشد. قطره حاوی داروهای ضد التهابی نیز ممکن است مفید باشد. Belphat بیشتر در محیط های آلوده و خشک وجود دارد، و کسانی که در محیط مرطوب و تمیز زندگی می کنند، نسبت به این بیماری کمتر حساس هستند.